Service i Värdsklass
Tillochmed Rastaborg har en blogg nu, och de har skrivit mer under de senaste två veckorna än vad jag har gjort.
Pinsamt.
Idag var jag på kurs med jobbet! Kände mig sjuuukt viktigt.
-Service i värdsklass-
Det bara klingar ju viktighet om namnet. Kan ni tänka er att Vasakronan Service Partner är villiga att låta lilla mig bli en så stor del i deras verksamhet. Jag menar, jag jobbar ju bara som servitris på en av deras restauranger - som behovsanställd- , och tar varje dag hand om en massa viktiga personer för Vasakronan.
Nej men helt ärligt, det är jäkligt bra att de tänker på oss små med. Eller så är det deras rykte de tänker på, och det är ju vi, vi som jobbar med kunden som förmedlar hur vasakronan jobbar och hur villiga de är att ta hand om kunden.
Så idag har jag lärt mig massa om "möte med kunden", hur jag ska stå och gå, klagomålshantering, hur svarar jag korrekt i telefonen? Hej och välkommen till restaurang Spring det här är Sara Bjur, de 4 värdorden - Service -> Kvalitet -> Rentlighet -> Effektivitet.
Vi har även fått öva på olika kundsituationer. Jag menar, vad gör man om det ringer i telefonen samtidigt som en kund kommer och behöver hjälp?!
Det var faktiskt kul. Man jobbar ju alltid efter att försöka få kunderna så nöjda som det bara går. Då är det ju bra att ha en slags mall att gå efter. Vad som kändes ännu bättre var att jag tyckte att vi redan jobbar mycket efter den här mallen på Spring redan. Då känns det ju som att man har ett försprång : )
Hoppas det kommer någon slags uppföljning snart. Alla vill väl utvecklas!
Pinsamt.
Idag var jag på kurs med jobbet! Kände mig sjuuukt viktigt.
-Service i värdsklass-
Det bara klingar ju viktighet om namnet. Kan ni tänka er att Vasakronan Service Partner är villiga att låta lilla mig bli en så stor del i deras verksamhet. Jag menar, jag jobbar ju bara som servitris på en av deras restauranger - som behovsanställd- , och tar varje dag hand om en massa viktiga personer för Vasakronan.
Nej men helt ärligt, det är jäkligt bra att de tänker på oss små med. Eller så är det deras rykte de tänker på, och det är ju vi, vi som jobbar med kunden som förmedlar hur vasakronan jobbar och hur villiga de är att ta hand om kunden.
Så idag har jag lärt mig massa om "möte med kunden", hur jag ska stå och gå, klagomålshantering, hur svarar jag korrekt i telefonen? Hej och välkommen till restaurang Spring det här är Sara Bjur, de 4 värdorden - Service -> Kvalitet -> Rentlighet -> Effektivitet.
Vi har även fått öva på olika kundsituationer. Jag menar, vad gör man om det ringer i telefonen samtidigt som en kund kommer och behöver hjälp?!
Det var faktiskt kul. Man jobbar ju alltid efter att försöka få kunderna så nöjda som det bara går. Då är det ju bra att ha en slags mall att gå efter. Vad som kändes ännu bättre var att jag tyckte att vi redan jobbar mycket efter den här mallen på Spring redan. Då känns det ju som att man har ett försprång : )
Hoppas det kommer någon slags uppföljning snart. Alla vill väl utvecklas!
Kommentarer
Postat av: Mandy
"Söderby gård, det är Amanda som står med fyra ponnyer i andra handen och inte alls kan prata eller svara på frågor, men vad fan kan jag hjälpa till med?"
Postat av: Sara
Det är ju oxå en variant :P
Trackback