Jag är nog en ganska fin människa?

Igår gjorde jag verkligen en "dagens goda gärning".
På väg hem från jobbet slank jag in på konsum för att köpa lite middag och frukost.
När jag är färdig och ska ställa mig i en kö upptäcker jag till min besvikelse att de bara har 2 kassor öppna med typ 7 pers i varje kö. Jaja, vad kan jag göra lixom? Så jag går fram och ställer mig i den kön där det ser ut som att folk har minst saker i sina korgar och vagnar.

När jag väntat en stund och kanske 2-3 pers är avklarade ställer det sig en man bakom mig som ska köpa 1 banan. Han kan inte stå stilla en sekund och verkar lite stressad. I samma veva som han kommer så får jag se skylten:
Snabbkassa
endast 5 varor per person
Tack så mkt.

AAAAH! ooh noo, jag tittar ner i min korg och upptäcker till min fasa att jag har grymt mkt mer än 5 varor i min lilla gröna korg. Vad ska jag göra?!
Jag blickar bort mot den andra kassan, men den kön var typ 300 meter lång och folk hade verkligen handlat upp halva konsum. faan, jag orkar inte byta kö. Hm pinsamt.

Så jag vänder mig om till den lite stressade mannen bakom mig och säger:
Har du bråttom eller? (kan tänka mig att det lät lite.. hm ja, nästan spydigt, som att jag störde mig på att han stod där och trampade för han stannade upp och såg lite paff ut. Så jag lägger snabbt till efteråt,
jaa för isåfall får du gärna gå före mig.
Vid det här laget var det kanske bara 2 personer framför mig. Så han blev jätte lycklig och tackade så mkt..
När han sen hade handlat sin enda banan och skulle gå tackade han och nästan neg och framhöll att det verkligen var jätte snällt att han fick gå före etc etc.

Så jag kunde lugnt gå ifrån konsum utan dåligt samvete för att ha ställt mig i en snabbkassa för endast 5 varor per person. När jag själv måste haft minst 11 st.

Kommentarer
Postat av: Linn

Bra gjort Sara! Jag är stolt över dig! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback