tussigt och luddigt

Igår var jag på globen och såg Horse Show. Var väl kanske inte en av deras bättre år men det dög helt klart! Vi hade jätteskoj, kusinerna, Linn och Jag :)

Vi tillbringade hela eftermiddagen i annexet där jag fick köpa mitt efterlängtade Sitsludd till Dixters sadel. Dessutom köpte jag en hjälmreflex, en pannlampa och ett par varma skinnhandskar! Känns väldigt bra! :D

var ute hos Powny idag igen (och jag frös inte om rumpan). Han var tråkigt nog tjock i vänster bak. Men jag provade att rida ändå. Han kändes lite knackig men det blev bättre och bättre ju längre vi red så det är ju positivt. Blev en uteritt idag, var mysigt. Fast det blev väl inte som jag tänkt mig eftersom han inte var riktigt fräsch. Min tanke med dagen var att trava, trava, trava och galoppera länge för att bränna lite överflödigt fett som har börjat sätta sig på pownymagen.

Men det blev en lagom ridtur på knappt en timme med liiite motion iaf :)
Lite läskigt bara att han kändes lite varm precis ovanför kotan, på insidan när vi kom tillbaka, det gjorde han inte innan vi red iväg. Men vi får se, vi får se..

Testade föresten mina montémuskler idag. (blev så inspirerad när jag red förbi, är det melanders travstall?, och såg dom små travtjejorna blänga surt på mig och min tussoluddpowny). Så jag kortade upp lädrena lite, lade tyglarna i kors över manken och ställde mig upp i traven, läänge, heelt sjuuuukt jobbigt! Jag måste träna upp benmusklerna igen, dom är som bortblåsta...
Mycket märkligt..


I övrigt har jag haft en lugn och skön helg utan några större bravader. Jag känner mig utvilad inför nästa vecka! och det är nog bra. Jobbar mitt första julbord på torsdag :S
Sen kommer ju Anders hem på onsdag igen :D Längtar verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback