Dagen då jag träffade en trollkarl.

Har ni tänkt på att dagens datum är 07-07-07,
men det var det inte igår, för igår var dagen då jag och madeleine träffade en trollkarl.

Det började på jobbet, jag tyckte att vi skulle gå ut o dricka en öl efter jobbet och bara prata lite. Så efter jobbet gick vi hem till mig och lämnade maddes packning här, sedan tänkte vi gå ner till Minna´s jobb och hälsa på henne och dricka ölen där. Men dom hade sommarstängt, så det slutade med att vi åkte till nivå 22 och drack 2 drinkar. Under tiden vi sitter där blir vi lite sugna på att gå o dansa. Så vi säger att vi drar till Chaplins, eftersom vi kommer in gratis där och så dansar vi ett tag bara. Det är ingen fara, det var ju så tidigt på kvällen iallafall tyckte vi. Så vi suger i oss lite tequila och sticker vidare till Chaplins. Härligt bemötande och vi traskar in...
... Det är dött, det sitter iof folk och sjunger karaoke, men hur party är det på en skala =) Jaja, man ska inte tappa gnistan. Vi drog till med en Carola - Främling, hela chaplins vibrerade av våra härliga ljusa toner, men vi showade lite och gjorde oss till så det blev bra iaf. Hahaa.

Efter ett tag blir det iaf musik ute på dansgolvet, så va fan, vi kör igång. Lokalen börjar fyllas o Vi hade sjukt kul, efter ett tag kastar sig en människa på oss och vi får en bamsekram, Micke och Robin is back. Det var ju lite skoj o se dom igen.
Ännu lite senare träffar vi på två ryssar, eller rättare sagt, dom träffade på oss men men. Vi snackar lite och sätter oss inne i VIP/karokerummet eller vad man ska kalla det för.
Och medans dom här människorna är o köper varsin cider till oss händer det! En människa sätter sig brevid Madde och säger glatt hej, madde blir nästan skrämd men hälsar tillbaka. Sätter sig gör även hans kompis och vi börjar snacka, det visar sig att dom här människorna är fett sköna och det kommer även fram att det var han som satte sig sist som hade tappat ut en kortlek på dansgolvet och vi hade tänkt, vem fan tar med sig en kortlek ut på krogen. Men i samband med det här tillkännagivandet frågar han om han får göra ett korttrick. Javisst säger vi. Han ber madde ta ett kort ur högen och titta på det (ruter 5), sedan ska hon hålla det hårt mellan händerna, med handflatorna mot varandra. Sedan grejar han runt hennes händer och showar lite o alla skrattar,  han plockar ut ett kort ur högen och frågar oss vad som är på kortet. En båt svarar vi, ok, vad har du i din hand frågar han madde. Ruter fem svarar vi och madde öppnar händer...
 ... och där ligger båten! och han har ruter 5 i sin hand. Så sjukt.
Sedan gjorde han lite fler tricks. Ryssarna drar därifrån, och vi fortsätter dansa. och det var fan länge sen jag släppte loss så mkt på ett så jävla ballt sätt! Folk skingrade sig runt oss, trollkarlen breakade lite och vi dansade på alla möjliga sjuka sätt. Vi var som barn och bara lekte, o vi skrattade o skrattade. Så jävla härliga människor, det var inga hämningar med dom. Tobbe trollkarl trollband oss.

Lite senare när vi är ute o röker ber han mig stänga min vänstra hand och hålla fram den. Sedan säger han åt mig att aska i hans hand. Trollkarlen hokuspokusar och säger att han är från gambia och kan Woodoo o sådär Showar lite igen o vi skrattar allihopa. Folk som står runt omkring tittar oxå. Sedan tar han tummen och mosar bort askan ur hans hand och säger, nu är den borta. och blir tyst.
då säger jag, och nu är den i min hand eller hur. Då bara ler han finurligt och svarar lite stolt japp! Jag öppnar sackta, sackta min hand och ser att jag har en hög med aska i min hand. Det var fan det sjukaste jag har varit med om. Jag vifftade snabbt bort som om det varit en äcklig insekt och kunde verkligen inte förstå.

Sedan gick vi upp och shakeade lite till. och var allmänt knäppa i huvet.

Robin och Micke tjatar om efterfest, och det slutar med att vi åker med Simon och Mario hem till Mario i hökarängen på "efterfest", Zeb och Robin kommer efter, och vi sitter och snackar o dricker. Robin var fett dryg och klarade inte av att bli dissad. Simon var så jävla rolig när han låg (trött som ett as) på golvet hos Mario och knaprade snacks som en hamster. och madde sa att han åt hundmat.

Kl. 06.00 tar vi första tåget hem, landar i sängen här hemma 06.40, sover, går upp 09.00 och går iväg och jobbar! Så ikväll ska jag sova extreeeemt tidigt!.


Det här var dagen då vi mötte en trollkarl och det var fan den roligaste på länge, Vi fyra ägde allt och alla i denna värld. Chaplinsfolket var allmänt jätte trevliga och gulliga och allt var perfekt. (förutom att vi bara sov 2 timmar innan jobbet) men det gick bra ändå =).


Kommentarer
Postat av: Mandy

Låter som en klockren kväll tjejer! kramapussa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback