Kära Granne!

Kära Granne!
Det ÄR inte ok att ha hissen för sig själv. Vi vet att du äger tolv miljoners vindsvåningen här mittemot och att du kan ta hissen ända upp i lägenheten. Men det betyder inte att den är din för det!!
Jag (och alla andra i det här huset, särskilt dom under oss med barnvagn) skulle oxå finna det trevligt om du, när du åker bort över en helg eller längre verkligen såg till att du har stängt dörren till hissen så att vi, under tiden du är borta kan använda hissen som vi vill.

För min del känner jag att den kommer mkt väl till pass efter en helkväll på krogen, när man lite lagom överförfriskad vinglar hem i högklackat! (tänkte skriva höglackat där, men ingen skulle fatta det utan ta för givet att jag stavat fel) Då är det inte kul att behöva påbörja en bergsklättring upp för mount everest, då jag som du oxå bor högst upp! Detta brukar ofta isåfall resultera i ett krypande upp för sista trappstegen med stora andningssvårigheter och att jag dessutom får hänga mig i dörrhandtaget för att överhuvudtaget upp till nyckelhålet där jag ligger på dörrmattan OCH KAN INTE ANDAS!

Oftast brukar jag kunna ta mig in i lägenheten innan det börjar svartna för ögonen (pga syrebrist i hjärnan) men jag finner ändå inte detta beteende varken skoj eller Ok.

Är det såhär vi vill ha det? För isåfall ska jag nog se till att inte smyga nästa gång jag kommer hem kl. 5-6 på morgonen sådär lagom rund om öronen. Vem vet, Jag kanske till o med plingar på.
Jag hoppas för både din och min säkerhet och sömn att vi hädanefter slutar upp med detta egoistiska uppträdande och ser till att vi stänger hissdörren ordentligt efter oss.

Tack så mkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback