Vad skulle världen vara utan.. Aloe Vera?

Det här inlägget skulle jag vilja tillägna Aloe Vera i alla former.

Som jag en gång för gansla länge sedan gjorde med Ikea-kassar ska jag den här gången skriva om varför jag aldrig skulle klara mig utan Aloe Vera. Vår familj, eller iaf mamma och jag är storkonsumenter av den underbara produkt. Jag har flitigt använt linimentet, särskilt under den perioden min rygg var som sämst då jag aldrig hade kunnat leva utan min Aloe Vera Heath lotion. Vi har även haft diverse Aloe Vera drycker, och Aloe Vera lotion hemma med gott resultat. Något annat som konstant har funnits i vårat hem de senaste åren är Aloe Vera Gel. Denna härliga genomskinliga smet är bara för underbar. Har du bränt dig i solen? Har du köpt ett par nya skor och fått jättevattenblåsor på fötterna? Har du ett sår? Är din hud torr? Har du finnar? Det spelar ingen roll vad det är. Du kan alltid lita på Aloe Vera gel.

Det här med blåsor på fötterna.. hehee, ja, jag har köpt ett par till skor. Dom var jättesnygga, jättesköna, jätteperfekta och gav JÄTTEskavsår och JÄTTEblåsor på fötterna efter en heldag på stan.. (A)
Dom här skavsåren fick jag i förrgår, men då jag inte varit hemma ordentligt har jag inte kunnat använda min Aloe Vera Gel på dessa groteska sår. Men igår när jag kom hem smörjde jag på Gelen flera gånger och när jag idag sätter mig framför datorn, lägger upp fötterna på skrivbordet och råkar titta på mina fötter ser jag inget speciellt på dom... Jag vrider tillbaka huvudet till datorn igen och efter en stund slår en liten tanke mig. Det var inget speciellt på min fötter...
Blåsorna är BORTA! Det är bara lite spår av dom största kvar! It´s a halleluja moment!

Dessutom var jag, Anders, Tysken och Karro ute och åkte båt igår i gassande sol mitt på dagen. Så jag blev lite röd på axlarna. Så även där smörjde jag in mig med denna fantastiska gel, och jag ser icke ett spår av denna rodnad idag!

Därför var jag tvungen att tillägna Aloe Vera ett helt eget inlägg i min blogg. Ibland undrar jag hur jag skulle gjort om jag inte haft dessa produkter hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback