Stureplans äventyr och taxi-krockar!

I onsdags var en trevlig dag..
Först gick jag och Viktor runt på stan och kollade lite, sedan drog vi till grönan en stund
innan han började jobba, åt glass och solade.. På eftermiddagen/kvällen träffade jag Amandha, Anne-lee,
Johanna, Hanna och två små pojkar som jag inte kommer ihåg namnet på.

Vi åkte till Hornstull och satt vid ett bad och chillade i solen. Bikinin var med så det blev även
ett isande dopp, usch det gjorde nästan ont o bada. Så kallt var det. Amandha simmade runt som en sjöjungfru
i vattnet och tyckte inte alls att det var kallt.

På vägen hem bestämde vi oss för att ta ett glas vin på en uteservering. Alla bangade utom jag, Lee-lee och Mandish. Så vi rör oss mot stan, och hittar inte en enda najs uteservering, tillslut kommer vi till Berns och funderar på att sätta oss där när pappa ringer, som precis varit på fotbollen Sverige - Island och säger att han och lite folk skulle till Sturehof och träffa Kristian från Nores.

Så vi drar in där, ligger lite lågt i början och Kristian bjuder på vin. Men efter ett tag börjar vi även med drinkarna, och då går pappa hem. haha :P Det slutar med att det strömmar drinkar från alla håll och kanter. och framåt ett-snåret där nån gång ringer Chaplin- Per anne-lee och säger att vi borde komma till chaplins och hälsa.

Så vi tar en taxi (jag som ALDRIG åker taxi) den lilla korta biten mellan stureplan och hötorget. Men vi hinner inte åka i mer än 30-40 meter när Taxin framför nitar för ett par gående och vår kära taxichaufför kör in i den framför. GRATTIS!.. Så vi racear där ifrån och tar en ny taxi, den nu ÄNNU kortare biten som var kvar.

Den här korta resan kostade oss 58 kronor, 58 KRONOR, fattar ni varför jag inte åker taxi.. dyyrt..

jaja, tillslut kom vi iaf fram till chaplins, men det var sånt odrag att vi bara ville gråta.. SÅ vi sket i Per och åkte hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback