Inlägg 165

Det var nästan läskigt längesen jag ens gick in på bloggen. Har inte haft tid och då blir det ju svårt :P
Sandra sa i torsdags när vi för andra gången dukade upp till kvällsbokningen (det blir en senare historia) att hon inte tänker jobba kvar på spring i all evighet. För hon ska börja med naglarna när hon är klar med kursen :( Hur ska jag klara mig igenom jobbet då? Sandra är typ mer än hälften av anledningen till att jag ens går till jobbet. Nästan iaf.
Hoppas hon inte slutar allt för snart utan stannar några månader till...

Jo, det där med uppdukningen... Jag jobbade kväll i torsdags, vi hade en bokning på 50 pers. Vi hade hållit på i lite mer än en timme och dukat upp med alla vinglas, dubbla bestick, dessertbestick, vattenglas och allt vad som nu skulle vara med. Johan satt och tittade på och satt som vanligt och malde på om att vi ska se allting "ur gästens synvinkel" och "få dom att känna sig hemma, möt dom i dörrn och häng upp jackan åt dom" etc. Och när vi precis nästan blivit klara med allting hör vi johan dra ett djupt andetag, ett sånt där "oooj shiit-andetaag" och strax efter säger han:
"neeej, ni kommer döda mig nu. men jag kom på att dom ville sitta vid långbord"
Jahapp, och då vi hade dukat upp i de två första sektionerna med runda bord var det bara att börja om från början, möblera helt om i konferansavdelning och flytta vartenda kuvert dit. Så typiskt Johan och spring :P hahaa

I fredags åkte jag och Karro till runmarö. Vi hade myskväll, käkade tonvis med chips och godis och lade ansiktsmask och såg på råttatoullie och sådär (lovar att karro kommer lägga upp bilder från ansiktsmaskäventyren på internet snart, Hon har en tendens att vilja föreviga ALLT! :P) Det var jätteskönt att få komma iväg över en natt, och på lördagen hjälpte vi till att ta upp båten och höll på att frysa ihjäl i stormen.
Vi tog en båt över till fastlandet (haha) igen kl. 15.20 och där stod mitt lilla hjärta Anders med bilen för att hämta oss! Hur skönt som helst att slippa åka bussen och få se honom igen :)

På kvällen vart det 2 filmer, öl och diverse.. hm, ska vi kalla det överraskningar ;) ?
Idag vaknade vi konstigt nog tidigt och var, hör och häpna, PIGGA. Gick upp, handlade och gjorde god frukost. Tittade på Gatebil-dvd:n, åkte och glodde på tysk när han målade sin nya lägenhet, åt glass med benke, sen skjutsade anders hem mig, jag köpte en chokladask till far, sa grattis till far, åt middag och nu ska jag åka över till Anders igen.

Dessutom så ringde Madde mig idag :O Helt obefogat (kan man säga så?), och bara för att fråga om jag levde och hur jag mådde. Det var hur längesen som helst hon gjorde nåt sånt! Känns bra att hon kanske trots allt har lite känslor kvar för mig ;) Jag blev glad iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback