"jag kommer då inte lita på färdtjänst när jag blir gammal!"

Jag är så trött nu att jag skulle kunna luta mig fram, lägga pannan mot skrivbordet och somna.

Jag började NIO imorse :O Igårkväll ställde jag klockan på 07.55. Så tidigt har jag inte gått upp sen jag slutade på Berga. Heelt sjuuukt va jobbigt det är. Men självklart gick jag upp så tidigt alldeles i onödan för när jag kom till jobbet hade Johan, jonatan och Linda redan möblerat tillbaka i princip hela restaurangen i sitt ursprungsskick. Så det fanns ingen anledning kvar till att jag och Sandra skulle vara på plats klockan 9.

Men men, det resulterade ju å andra sidan i 45 min frukostrast. Och det behövde jag! Inte alltid så skoj att leva när man känner sig trött, hungrig och bakis. Men jag vaknade till liv efter rasten och lunchen rullade på bra. Sen blev det begravningskaffe @ spring. Det var helt ok, väldigt lättjobbat och gästerna var nöjda när dom gick.

Medans jag och Sandra snackar massa skit med kockarna och håller på å röjer i matsalen kommer en av farbröderna som varit med på begravningskaffet tillbaka och är blåfrusen. Då har han stått ute i en kvart och väntat på sin färdtjänstbil som hade lovat att hämta honom. Men den kom aldrig. Så han fick komma in o värma sig lite och sen gick han ut igen. kom tillbaka efter ytterliggare 10 min och bilen hade fortfarande inte kommit. Så jag fick hjälpa honom att ringa färdtjänst. Får prata med nån jävla retard estländare som inte kan prata svenska och verkar inte veta vart hon jobbar nånstans för hon kunde inte hjälpa mig.
Jag ringer nån jävla resegaranti, hamnar i kö och kommer inte fram. Ringer tillbaka till retarden på färdtjänst och hon verkar fortfaraande inte ha tagit reda på vart hon jobbar nånstans.
efter mkt om och men, väntan och försökt till att få dit den där bilen så slutar det med att den här 80 åringen fick ta en taxi till slussen och sen åka komunalt därifrån!

Fuck jävla färdtjänst! Det var så hemskt å se den stackarn. Så himla hjälplös. hade ingen mobil och kunde knappt ringa själv till dom där jävlarna. Kunde lixom inte ta sig hem själv. Jag säger då det. Tur att vi var kvar på spring för annars hade han fan stått där utanför och frysit än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback