Göteborg, ett litet äventyr för sig!

Helgen i Göteborg var otroligt mysig! Kanske inte vad folk skulle kalla perfekt (men nog så perfekt för oss, eller hur ;)  ) då det inträffade en del.. otippade saker, särskillt på vägen ner!

Runt 13:00 hämtade Anders mig hemma hos mig. Jag gjorde klart det sista och sen packade vi in i bilen och åkte. Resan var till en början ganska lugn men efter ett tag började bilen gå varm och kokade flera gånger påväg ner till Norrköping. Ca 2-3 mil nedanför norrköping börjar det låta konstigt från motorn, bilen svarar inte på gas och det bollmar rök ur den. Så vi får vackert stanna längs motorvägen, Anders öppnar huven och det rinner ur olja ur motorn.
Motorn har rasat!
Vi ringer bärgare och en taxi, så jag får skena tillbaka till Norrköping för att hyra en bil innan dom stängde. Cina fixade personalpris på hyrbilen, vilket vi var grymt tacksamma för! Så vi får fortsätta våran resa efter mkt om och men i en söt Toyota Corolla :P Där hade vi tappat en del tid (vi hade räknat med att vara framme kl. 18.00, men 17.30 började vi åka från norrköping igen.
Jag körde sista biten, och därför även inne i Göteborg. Blev skitförbannad och stressad för att jag var kass på att starta bilen på ettan, att det alltid var rött vid rödljusen, att GPS:en var kass på att visa vägen, att jag lyckades köra in mot enkelriktat och mötte bilar, att jag lyckades svänga in på en spårvagnsfil och mkt mkt mer. Jag blir lätt så när jag inte kan köra ordentligt! hahahaa.. Anders bara garvade åt mig och jag gjorde jag med sen, när bilen var parkerad :P
Vi checkade in vid 21:30 och gjorde inte så mkt mer den kvällen. Drack lite öl och sånt.
På lördagen sket vi i frukosten och gick direkt ut på stan. Käkade jättegod Lunch och gick sedan i lite affärer och fikade och sådär. Pratade om att åka ner till mamma i varberg, men kl. blev för mkt så vi sa att vi skulle ta det på söndagen istället. På kvällen åt vi plankstek och satt och garvade åt ett par som vi trodde var på sin första date, men det visade sig sen att dom bodde tillsammans på vårt hotell. Deras förhållande var nog inte det bästa. Efter middagen skulle vi ta en öl någonstans och kunde inte bestämma oss om vart vi skulle gå. Men tillslut hittade vi ett ställe och tog bara det.
När vi kom fram till vakten skrattade han åt oss och sa, Lägger man ihop era åldrar kommer ni bli ungefär lika gamla som medelåldern är där nere. Vi hörde inte riktigt vad han sa utan gick ner ändå, men fick snabbt se att dom här människorna inte hade långt kvar till löständer och rullstol ;)
Vi drack våran öl och gick :P
Igår åkte vi till mamsen och hälsade på. Vi käkade en sen lunch med henne och började sedan den 50 mil långa vägen hem till vårt lands hjärta. Hemresan gick lite mer smärtfritt och vi kom hem helskinnade med en polkagris i magen. (stannde i gränna på bensträckarrast)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback