Idag är dagen...

... då kassasystemet rasade mitt under lunchrushen på Spring!

FAN VA KUUL DET VAR! Det är lite: Det dääär gör vi igeen! (Som den sabeltandade tigern i ICE AGE ropar när dom har åkt rutchbana i en isgrotta) Nej, tro mig det där gör vi inte igen...
Vi låste som vanligt upp dörren några minuter i halv 12 och det hände först ingenting. Kom in ett eller två sällskap runt 11.40. Vid kanske 11.50 small det bara till och helt plötsligt stod halva östermalms kontorsjobbare vid hovmästarpulpeten inne på Restarung Spring. Vi hade mkt, men allt gick så jävla bra och vi hade för en gångs skull jävligt bra koll inne i resturangen, fast vi hade extremt mkt. Men med tidens gång började kontrollen glida lite ur händerna på oss när folk började ha ätit klart och kaffebeställningarna rullade in. Men det var fortfarande ändå inte så Out of Controll som vi brukar kunna få till det ;) 
Inte förens jag står i Baren, har en dryckesbeställning och en kaffebeställning i huvudet och ska samtidigt komma ihåg att trycka ut notan till bord 23. Då händer det. Sandra står och bongar in något på kassan, jag häller mineralvatten, vänder mig om för att få ut den där notan och får i samma sekund se hur bilden på kassan som på film bara glider iväg och det blir svart!! Jag och Sandra bara stirrar. Tillslut utbrister vi båda förtvivlat och rätt ynkligt:
neeeeej.
Ett KAAOS utbrister när vi tvingas ge ut handskrivna notor till gästerna, måste rusa in i köket och lämna handskrivna bongar till kockarna.
Vet ni hur mkt längre tid det tar att skriva notan till ett bord på 5 personer med lunch, dryck och kaffe för hand än att bara gå in på sin nyckel, välja bord och trycka Subtotal på kassan?
För lång tid. Tur att vi hade förstående gäster måste jag säga och när vi kl. 2 låste dörren var det ingen som förstod hur vi hade klarat oss genom lunchen.


Jag städade verkligen mitt rum igår! Det var så himla skönt att bli av med all skit som låg överallt och dammsuga! Jag DAMMSÖG! Nu går det lixom att komma in i mitt rum utan att trampa på en hårborste, trassla in sig i ett par jeans och snubbla över en sko. Jag lovar! Dessutom har jag två kvällar i rad tränat innan jag gått och lagt mig! Ni vet, gjort lite Sit ups och armhävningar och diverse andra sånna där böjbara övningar. känns bra! Idag ska jag dessutom gå igenom min garderob som bara blinkar KAAAOOS och UPP O NER!

Har Sara börjat ett nytt renare och hälsosammare liv?
Tror inte det, men det är ju alltid bra så länge det varar, hur länge det nu varar den här gången. :)

Kommentarer
Postat av: Linn

Oj vad stolt jag blir! :)Både för jobbet, träningen och städningen! Way to go!

Postat av: Anonym

skrik och panik?

2007-10-04 @ 00:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback