det kan lätt vända.

Hm.. ok, maybe i over reacted a bit i förra inlägget.
Som det kanske framgick liiite vaknade jag nog på fel sida humöret imorse och kände att allt och alla vände sig emot mig. Vilket till viss del är sant, fast det verkar som att folk bara inte fattar vad dom håller på med.. 
Man kan vara på ett visst sätt, och självklart ska man inte förändra sig för att anpassa sig efter någon annan. Men istället för att varje gång bara säga: "Du vet hur jag är" eller "det är sån här jag är" kan man ibland prova på det goda som kallas Ge och Ta. Det är något som dom flesta är skitdåliga på och nåt som vi behöver tänka på lite mer. Men jag vet att många, tillexempel jag skulle må så himla mkt bättre om folk tänkte en extra gång ibland och hade det där Ge och Ta i åtanke. För om någon är villig att göra det, ja då ska jag fan bättra mig oxå. Men nu är jag lite trött på att springa och smöra för andra, så jag har tänkt att försöka minska lite på det ett tag.

Hur som helst röck jag upp mig efter att ha läst Linni´s näst senaste blogginlägg och tog mig ner en stund på stan. Köpte en brun-utan-sol, för här ska fräshas upp. Efter det inköpet hade mina hysteriska nerver lugnat sig lite och jag strosade runt i butikerna och var allmänt harmonisk. (Shopping har en tendens till att få mig lugn). Vid Montis-shoppen köpte jag en kula såndär aaaasgod Äppelglass! Jag blev så glad, för det är alltid sån lång kö utanför montis, men det var det inte idag, då kände jag det lite som att gud kanske tänkte sluta motarbeta mig. Jag var värd en glass och den var super. Efter lite vankande fram och tillbaka i gallerian (medans jag åt min glass) får jag ett sms. Tänker ungefär: vem fan vill mig nåt? (för jag gick ju faktiskt och åt min supergoda glass). Ser att jag fått ett meddelande i 3 svar. Lyssnar av det och hör den där välbekanta, mörka, härliga rösten!

Det är GUSTAV!

- Tjeeeena tjeeejen! Tänkte bara kolla läget! Var ju sjuuuukt längesen. Hör av dig när du hör det här så får vi prata!! Ha det så gött! Kraaaaam på dig.
jag ringde upp på en gång och han lät så glad, och verkade må så bra, han frågade massor, berättade massor och skrattade.
Det samtalet gjorde mig så sjukt glad och fick mig att må så bra! Min egna lilla kock! :)
Efter det och lite mer strosande i butiker jag in på ICA i NK-huset och handlade pasta och kräftstjärtar och lite sånt för ikväll ska jag göra superdupergod mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback