Tiden bara flyyyyger iväg.

Jag gick till jobbet i torsdags morse och kom inte hem förens idag kl. 04:30. Hur gick det till?

Jo, jag jobbade långpanna på spring i torsdags, först lunchen och sen vidare till 01.00 på natten eftersom vi hade en kvällsbokning. 15 timmar! Kändes! jag var trött som fan. Men det blir en jävla massa stålar. Efter att det var över tog vi brudar i servisen en taxi tillsammans och jag åkte hem till Anders. Kommer hem till en rätt stenad människa som inte ens vaknade när jag hoppade i sängen först. Men jag fick liv i honom till slut.  mohaha..
I fredags var det bara att kliva upp i ottan för att ha morgonmöte på jobbet. (nej jag kommer inte ihåg någonting av vad Johan sa då jag fortfarande sov, fast med öppna ögon när jag kom till jobbet). Efter jobbet åkte vi ut till Tyskens landställe på värmdö, krökade, bastade, åkte båt i spöregn. Ja, allt det där - som alla gör - haha.
Det var skojjigt. Grete hade med sej en tjockishund. En gigantisk rottis. Söt som få.
I lördags vaknade jag alldeles för tidigt med tanke på hur lite jag sovit natten innan, hur lite jag sovit den natten och hur lite jag skulle få sova inatt. Jag skulle nämligen jobba på Elfvik! KUUUL! nej. Sista bröllopet,  jag kände att jag var tvungen att passa på. Så vid två snåret fick jag köra från Värmdö ut till Elfvik då både Anders och benke hade druckit öl på morgonen oxå :P Det blev lite rally eftersom jag var påväg att bli sen. Eller ja, jag blev sen.

Väl framme på elfvik kastade jag nycklarna i famnen på Benke, sa hejdå till pojkarna och sprang in på Elfvik och bytte om. Fick började med att släpa kartonger med Cava (champagne) :S
Jag måste ha öppnat säkert 15 Champagne-flaskor och 60 flaskor vin igår asså! Jag hade liiiiite ont i händerna till slut. Jag fick föresten servera på honören igår, hade brudgummens sida. Middagen var den längsta i världshistorien, tal hela tiden och dom var skit långa. Vi trodde aldrig att vi skulle få röja. Men tillslut hände det! Dom gick upp på övervåningen och drack kaffe. Hurraaaay! Vi börjar tokröja och då hade diskaren åkt hem! Så jag rejsar in i disken och tokdiskar. Hahaa. Det blev ganska blött på golvet, jag lyckades till och med spola ner hela mig med duschslangen som man spolar av allt med innan man kastar in det i maskinen. Från början hade jag tänkt att få stå i baren en stund, för vi skulle rotera. Men Johanna och A-c stod där nästan hela kvällen. och jag hade ju min disk att ta hand om så det blev aldrig så. Men jag tyckte det var rätt skönt att stå där. Inte så mkt stoj och så. Jag var inte hemma förens halv 5 imorse. Var så sjukt jävla trött när jag kom hem att jag typ ramlade in i lägenheten och ner i min sänd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback