Tillsammans funkar vi bäst!

jag gillar mitt Spring. faktiskt mer och mer för var dag som går.
Ok, som jag beskrev tidigare så har jag alltid väldigt svårt att komma igång och gå till jobbet, men efter diverse stor kopp kaffe och så vänder det hela!

Dagens inlägg tänkte jag faktiskt tillägna Springs personal...
Om vi börjar med de som står lite över oss andra =P
Min närmsta Chef och vår mamma:
Linda! - Hovmästare och restaurangansvarig. Säger alltid Lilla Sara till mig och ser snäll ut. Hennes lugna trygga röst gör en alltid just, lugn och trygg. Konstigt nog. Alla vet att hon vill följa med och ta en Cigg. Men hon är duktig och står emot. Har sina dagar där hon kan sitta på lunchen och skämta om riktigt snuskiga grejer! Vilket gör henne till en skön 3 barnsmamma! Hon är faktiskt riktigt rolig.
Johan - Kock och kökschef. Håller just nu på att ta över hela ansvaret. Har mkt att stå i och vill hela tiden utveckla. Om man säger såhär, han brinner gaaaanska mkt för sitt jobb! Vilket gör honom till både en bra och en dålig människa. Johan kan lätt vända ganska snabbt från asskön till ett hysteriskt monster som kastar tallrikar, ( det sist nämnda vill man helst undvika). Johan hatar måndagar! Då är han alltid som värst, då är det mkt stress, mkt att göra, ny meny för veckan etc. Men i måndags var han riktigt rolig! Då stod han och jag och dansade i köket till nån konstig låt på radion!
Sedan har vi.. Kockaarnaa!  :
Jonathan - Världens sötaste, ser lite ut som en hundvalp. Han har en tendens till att komma in i baren och se firnurlig ut. Hans favoritgrej verkar vara att helt plötsligt göra så att ögon går i kors när man står och pratar med honom (gärna om ngt i den seriösare kategorin). Detta gör honom till en liten cirkusapa. Har ofta en rolig kommentar eller ett danssteg eller två på lager. Dessutom sjunger han så att det hörs ut i restaurangen.
Patrik - Den tatuerade hårdingen som egentligen är väääärldens mjukis! han bara ser farlig ut. också han är en riktig gullegris. En sån där man gärna skulle nypa i kinderna om det passade sig ngn gång. Har precis fått en bebis och var inne på spring igår och visade upp den! 9 dagar gammal och heelt otroooligt söt!.. Patrik var så sjukt stolt, det bara tindrade i ögonen på honom fast han försökte hålla masken och se oberörd ut! (han är ju tatuerad lixom). 
Efter det kommer vi i Servisen och där har vi först och fräämst :
MIIIG! - Men, hrm.. Ni känner ju mig och vet hur jag är. Därför tänker jag inte gå in nå närmare på det här utifall att folk utefrån skulle råka läsa och få men för livet. Jag har förövrigt anvancerat och blivit Konferansvärdinna ;) hahaha.
Sandra - Jättesöt tjej, men med jääätte mörk röst. Eller jag vet inte, det går inte att sätta fingret på vad det är med hennes röst. Men man blir fan förvånad första gången man pratar med henne. Innan Spring jobbade hon på Harley Davidsson och sålde MC-kläder. Har även en pojkvän, vid namn Mathias som kör race, meckar med bilar och grejar. Han kom tydligen 3:a i Night run iår!.. Jag gillar Sandra!
Rosi - också hon en såndär som man inte kan annat än tycka om! Bryr sig om en och kramar om en när man kommer på morgonen och när man går på eftermiddagen! Viker dessutom servetter perfekt, så att det blir jättelätt att duka! Vi har saknat dom nu när hon varit bortrest i 2 veckor.
Elvira - Extra-insatt nu medans vi inte riktigt varit fulltaliga men kommer inte jobba kvar när Rosi kommer tillbaka. En rar och genomsnäll tjej. Har en unge på 4 år, som hon fick när hon var 17. Lite speciell, man måste nog lära sig henne för att förstå henne, har jag märkt. Pratar gärna om sitt eget liv och allt som händer i det. Typ hennes Barn, hennes olika killar, hennes bästa vänner Larizza och Emelie och hennes krogkvällar! Men jag tycker om henne oxå! Det kommer bli tomt nu när hon slutar! Hon är lixom min konferansvän!
Jonathan 2 - Allas vår egen getho-latino-servitör! Vad vore Spring utan hans kindpussar och kaxiga brytning? Ett litet förortsbarn, fast ett lite glassigare sådant! Han kan lixom ställa om. När han pratar med sina vänner kommer den där riktiga brytningen fram, när han pratar med oss är det lite olika, beror på vad han pratar om. Ni vet, det är skillnad på att berätta om en kärleksfilm, en pang pang-film, sin helg med polarna och sin mamma. Sedan har han ett tredje hack på termometern, det är det sista och det är det han ställer in när han tar hand om gästerna.

(ni får ursäckta om jag skriver slarvigt och konstigt nu! Men jag vill bara få ur mig allt och gå o lägga mig :P )

Diskaren - Nej jag vet inte vad han heter. Vi har precis fått en ny och han har bara jobbat en dag. Jag ber om ursäckt för att hans lite speciella namn fastnade på minnet första gången! Men jag ska lära mig det nästa gång han kommer. Den förre ville jag inte ens veta vad han hette då han var en riktigt äcklig slisk som gjorde diverse Icke-ok saker.

Jag måste ju säga att vi på Spring är en salig blandning människor från stans alla håll men vi har sjukt kul ihop och våra trötta luncher efter service är ofta ganska sjukt kaosartade.
Tillsammans blir vi helt enkelt -  Nivå: LÅG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback